marți, mai 06, 2008

Ceahlau de Pasti - prima zi

Dupa multe programari, re-programari si socoteli, uite ca ajung in Vinerea Mare dupa 5 h de drum aglomerat la Brasov, iar sambata de dimineata plecam spre Ceahlau. Tinta este destul de incerta: innoptam pe undeva la o manastire din zona Ceahlaului, pt. ca nu reusim sa ajungem si odihniti si in timp macar semi-util sus la schitul Ceahlau. Imi pare rau, era visul meu noaptea de Inviere sus pe munte, dar asta este, socoteala de acasa nu se potriveste intotdeauna cu cea din targ.

Facem un popas la Lacul Rosu unde pozez butuci, apa, rate si barci.

In Cheile Bicazului nu mai facem popas, dar stam ca japonezii cu aparatele pe geam.

Dupa ce trecem de Bicaz, mai mergem un pic spre Piatra Neamt si facem dreapta spre prima manastire care ne iese in cale: este manastirea de la Tarcau. Mergem vreo 15 km si in sfarsit dam la un capat de drum semi-forestier si de manastire, iar un calugar in fata portii ne indeamna sa mergem sa vorbim cu parintele staret.

Parintele face slujbe ante-mergatoare noptii de Inviere, mie deja mi-e somn, incerc sa dorm dupa ce ma acomodez cat de cat cu chiliile micute si modeste. Evident ca nu reusesc sa atipesc decat pe la 8 seara vreo ora - maxim doua ore. Concluzia este ca ne-am dus la somn a doua zi la 6 dimineata si am dormit pana la 9 dimineata (deci vreo 3h). Pana atunci am stat la slujba si dupa aceea ne-au luat calugarii la masa.

Niciun comentariu: