marți, noiembrie 10, 2009

Vulcanii Noroiosi la apus - 7 noi. 2009

Dupa o vreme de pauza, ne reunim o gasca mare pentru o tura de o zi, dar nu pe munte, ci o plimbarica pe dealuri prin zona platoului carstic de la Meledic - comuna Lopatari. Ma bucura ideea de a explora o zona noua, numai ca, din cauza unei harti rutiere proaste, am pierdut f. mult timp pe drum, cautand legatura auto practicabila din Nehoiu in Lopatari.


La un popas de dat huta-huta pe o punte care se leagana

Uitandu-ma ulterior pe un atlas rutier detaliat descopar ca intr-adevar aceasta legatura exista, poate ca era practicabila pentru un Logan foarte capabil, dar nu era semnalizata din drum, a.i. noi mergand pe valea Barsei Mici, am trecut de Gura Teghii, am trecut si de posibila bifurcatie spre Lopatari si am ajuns aproape de capatul drumului, in satul Varlaam, unde ni s-a spus ca e de preferat sa ajungem prin Berca la platoul Meledic de la Lopatari.


Pe valea Barsei Mici, in zona localitatii Gura Teghii

Cert este ca am balaurit destul de mult si nu am mai avut timp si lumina sa vizitam platoul Meledic de la Lopatari, asa ca ne-am multumit numai cu Vulcanii Noroiosi, si abia pe la orele 15.00 reusim sa ajungem la rezervatia de la Paclele Mici.

Ne-am intors in Berca, trecand din nou prin Nehoiu, apoi prin localitatile din lungul Buzaului ce ni se insiruie in sens invers de data aceasta. La circa 17 km de Buzau, in localitatea Satuc, se vireaza spre Berca, iar dupa traversarea raului Buzau, drumul se ramifica din nou, un indicator spunandu-ne ca trebuie sa o luam spre stanga si din nou dreapta dupa numai cateva sute de metri. Rezervatia Vulcanii Noroisi este bine semnalizata, astfel ca odata intrati pe drumul de la Berca nu ar trebui sa fie probleme de orientare. Un ultim indicator apare la numai 2 km de rezervatie, intr-o mica intersectie unde virand stanga ajungem la Paclele Mici (pe drum asfaltat), iar daca mergem inainte pe un drum de tara, trecand de o fantana cu cumpana si o stana, in dreptul unui post trafo ajungem la baza Paclelor Mari.


In zona localitatii Paclele, in drum spre Vulcanii Noroiosi

In rezervatia Vulcanilor Noroiosi - zona Paclele Mici, amurgul isi spune cuvantul, astfel ca pasim la lumina ultimelor raze de soare pe urmele deja bine definite in namol (altfel ne super innoroim).


Turistii par impresionati de peisajul bizar oferit de numerosii vulcani in miniatura.

La baza Paclelor Mari ne luam la revedere si ramanem in zona pt. ziua de duminica numai eu si Dana. Nu vrem sa renuntam la visul nostru cu platoul Meledic, asa ca ne hotaram sa ramanem peste program inca o zi ca sa vizitam si mult doritul platou. Ne afundam in noapte spre comuna Lopatari (de data aceasta abordata pe un drum asfaltat ce vine de la Berca), rasunandu-ne in cap doar ce ne-a spus aievea un satean "Aveti acolo in zona pensiunea Gabriela, acolo stam si noi cand mergem in zona." Culmea, am gasit pensiunea din prima, eram evident singurele cliente, am mancat mamaliga cu branza si ceapa si am dormit duse pana a doua zi dimineata, cand o noua aventura ne astepta prin taramurile din subcarpatii Vrancei.

Niciun comentariu: