duminică, iulie 13, 2008

Delta Dunarii - a 2-a zi: lacul Rosulet, lacul Rosu si Garla Imputita

Joi dimineata plecam cu o barca prin Delta si in asteptarea barcii mai facem niste poze, cum spunea un prieten de-al meu: poze de genul "eu la mare" sau "eu la munte".

Deci, in poza de jos si cea de sus, eu pe bratul Sulina si intrand prin infractiune 5 secunde pe o super barca


Nu m-a prins nimeni cat mi-am facut poza pe barca privata

Mi-e imposibil sa spun exact pe unde am luat-o cu barca. Tot ceea ce tin minte este ca am fost prin Garla Imputita, unde totusi nu mirosea asa urat, sau poate ca eram eu fascinata de primii mei nuferi live.


Printre apele involburate de barca noastra cu motor am gasit si animalale.


Ratele de Delta Dunarii

Am avut un super sofer de barca. Stia toate canalele, garlele si trecerile prin stufaris.

Apoi am ajuns pe niste canale in lacul Rosulet, unde am vazut pelicani, pardon i-am vanat ca paparazzi, mergand cu barca fara motor incet spre ei, ca sa nu ii speriem. Tehnica este de baza, te apropii incet, bagi zoom-ul la maxim ca sa ii pozezi si pe urma ei oricum se sperie si ii faci sa zboare, si atunci ii prinzi si in zbor.

Din lacul Rosulet am iesit printr-un canal in lacul Rosu, dar aici nu am mai vazut decat un pelican rebegit care s-a speriat si mai repede de noi. Pe lacul Rosu batea destul de tare si vantul, se faceau valuri, noi evident eram fleasca in barca si barca facea in toate directiile pe valurile alea - vorba lui Andra: " Mai da mai reparati gropile astea din apa, ca uite cum face barca pe ele!"

Din lacul Rosu ne-am reintors in Rosulet, apoi pe un canal am iesit la cherhana, unde am gasit numai vreo 15 pisici. Daca tot se linseaza pestele acolo, evident ca si pisicile se inmultesc cu spor.


La o cherhana in Delta Dunarii, langa Sulina


Stapana cherhanalei (nu, nu erau pisicile stapanele, desi erau majoritare)

Cherhana, cherhanale, (substantiv feminin) = constructie (si mica intreprindere) situata in imediata apropiere a unei ape si destinata primirii, sortarii, prepararii si depozitarii temporare a pestelui prins in zona respectiva; provine de la turcescul kerhane, respectiv cherhana~le = foarte rar, Constructie speciala pe malul unei ape, destinata prelucrarii si depozitarii temporare a pestelui. art. cherhanaua; G.-D. cherhanalei /din turcescul kerhane


Ramona si Andra in viteza barcii

In drumul de intoarcere la Sulina ne oprim si intr-un golfulet, daca ii pot spune asa, o adevarata oaza de nuferi de fapt. E drept ca nenea s-a riscat bagandu-si barca p-acolo, ne impotmolim pt. ca este apa mica, dar exista de cand lumea vasla, o inventie faina.


Impotmoliti in apa mica, dar in vanatoare de nuferi

Inainte sa ancoram la Sulina mergem si pana la varsarea Dunarii in mare, desi cu parere de rau nu am putut sa-mi fac decat mie poza, pt. ca la fata locului nu aveam cum sa imortalizez f. clar diferenta intre apa sarata si cea dulce (desi se vedea !)


La varsarea Dunarii in Marea Neagra

Dupa masa mergem la plaja, superba plaja in particular, si atat de goala, si departe de litoralul ala romanesc.

Niciun comentariu: