duminică, iulie 13, 2008

Delta Dunarii - drumul Tulcea-Sulina (prima si ultima zi)

Ma intorc marti pe la pranz de prin ultimele pelegrinari de pe la Manastirea Sihastru, aflu cu tristete ca nu mai plec in Parang asa cum visam si, spre seara, cu totul intamplator, vorbesc cu Andra, care imi spune ca fapt divers ca maine pleaca in Delta. Si in momentul acela imi fac ochii in cap ca la jocurile tonomate de la cazino cand castigi !"Pai vreau si eu", zic eu, la care Andra atata astepta si zice: "Pai, hai cu noi!" In momentul acela incepe o alergatura continua prin casa, in urma careia incerc sa transform bagajul cu care tocmai sosisem si ramasese nedesfacut intr-un bagaj pt. Delta (culmea, nu mi-a lipsit nimica, deci o fi fost bine facut bagajul). A doua zi la 6.15 a.m. ma infiintez la microbuzul de Tulcea sa prind si eu loc.

Motaim 5 h pe microbuz pana la Tulcea - timp care include in oferta si stat in trafic si un accident pe sosea - dupa care ne imbarcam intr-un pasager de Sulina. La inceput suntem incantate de peisaj, mai ales ca eu si cu Andra suntem pt. prima oara in Delta.


Incantare maxima admirand valurile Dunarii de la viteza de croaziera a pasagerului (asta inseamna un fel de "personal" pe apa, dar mult mai placut decat trenul)


Cand incepe insa sa ploua, ne retragem de pe punte si cica socializam inauntru. Adica: eu adorm cumintica cu capul pe o masa intr-o sala maaaaaaaare cu multa luuuuuuuuume (atat imi mai aduc aminte, restul cred ca am visat). Concluzia este ca dupa 4 h de mers pe apa ajungem la Sulina, un orasel tocmai pe gustul meu, unde ne vom petrece veacul pt. urmatoarele zile, facand excursii in Delta si plaja.


In poza de jos si cea de sus, diferite tipuri si specii de pasageri

Ma uit cu jind la colacul de salvare si ma intreb daca ne incape pe toti cei de acolo in caz de ceva ?!


Colac de salvare


Geamandura super portocalie


In poza de jos si cea de sus, semne de circulatie pt. cei ce calatoresc pe apa, si nu pe uscat

Si, in sfarsit, un cliseu de natura din bratul Sulina in lungul caruia am mers nici mai mult nici mai putin de 4 h.

La intoarcere preferam sa luam Rapida de Tulcea pt. a nu mai face 4 h pe bratul Sulina, ci numai 1 h si jumatate. Pretul este doar dublu, dar se merita avand in vedere reducerea considerabila de timp. Si in Rapida am adormit, cu capul pe rucsac de data aceasta, mereu mi se face somn pe drum.

Niciun comentariu: