luni, septembrie 01, 2008

Vanatoarea lui Buteanu - Capra - Paltinul - 31 august 2008

Ma trezeste duminica dimineata Tibi care alerga in jurul cortului meu. Cica este senin afara. Ma trezesc buimacita: " Cum adica sa fie senin afara ? Cu o seara inainte era o ceata de nu vedeai la 2 metri ?!"

Ne sculam si ne impachetam repede, lasam corturile sa le strangem la intoarcere, asteptam un secol ca sa mancam o omleta prost facuta la Bilea Lac (la Paltinu la 8 dimineata e prea devreme pt. ei sa aiba clienti, desi orarul este 8-22), si in sfarsit pe la 9.30 a.m. achitam nota de plata si o dam in sus pe urmatorul traseu: saua Capra (alt. 2315 m) - vf. Vanatoarea lui Buteanu (alt. 2507 m) - saua Capra din nou - vf. Iezerului (alt. 2417 m) - varful Paltinului (alt. 2399 m) - Turnul Paltinului - saua Doamnei.

Urcand spre saua Capra, vedere spre lacul si muchia Bilea

In saua Capra - Tibi si Iuliana, in particular m-au alergat pana aici de m-au innebunit

Din saua Capra o dam mai departe in sus pe curba de nivel spre vf. Vanatoarea lui Buteanu si admiram pe drum lacul Capra in toata splendoarea lui, precum si muchiile sudice.

Se vede in fundalul apropiat vf. Iezerului si mai apoi vf. Paltinului, iar in fundalul indepartat chiar vf. Lespezi si vf. Negoiu

Pe varful Vanatoarea lui Buteanu ajungem evident cand apare si ceata, drept pt. care nu putem vedea nimic din celebra creasta Vartopel-Arpasel.

Muchia Netedu ce strajuieste pe o parte valea Vaiuga si ajunge fix sub vf. Vanatoarea lui Buteanu

Valea Vaiuga insasi, cu varful omonim in stanga sus

Pe varful Vanatoarea lui Buteanu: Tibi, Iuliana

Poza de grup pe vf. Vanatoarea lui Buteanu (Iuliana jos, Iuliana sus si Tibi)

Urmeaza coborarea pe acelasi drum de pe varful Vanatoarea lui Buteanu si revenirea in saua Caprei, de unde vom continua traseul spre saua Paltinului.

Tibi sub strunga de sub vf. Vanatoarea lui Buteanu, privind meditativ spre vf. Vaiuga (cred ca-si aducea aminte de o anumita iarna, cand a urcat pe acest varf)

Iuliana sub vf. Vanatoarea lui Buteanu, cu vf. Vaiuga in fundal

In coborare de pe vf. Vanatoarea lui Buteanu mergem pe poteca pe semi-curba de nivel spre saua Capra, cu vedere permanenta la lacul Capra.

In saua Capra la intoarcere ne intalnim cu restul de admini' alpineti veniti prin Bilea si mai stam la palavre.

In principiu, de la stanga la dreapta: Iuliana Mironov, Catalin Olteanu, eu, Ionut Nechita si Minerva Vincze

Cu greu ne urnim in sus spre a ne continua traseul propus, dar vremea ne indeamna la noi privelisti. In urcare spre vf. Iezerului se vede minunatul lacul Capra, cu varfurile Arpasu Mic si Vanatoarea lui Buteanu ce strajuiesc lateral.

De pe vf. Iezerului panorama ne taie efectiv respiratia si ne inghesuim care mai de care sa facem primul poze.

In poza de sus, vedere spre vf. Arpasu Mic si Buda si in poza de jos, vedere spre vf. Paltinului, Lespezi si Negoiu

Coboram de pe vf. Iezerului, desi ne pare rau sa pierdem o asemenea panorama, dar mergand spre saua si vf. Paltinului avem noi surprize.

Lacul Bilea ne va insoti pe tot restul traseului prin imaginea sa, din pacate si cu muzica ce duduie din ce in ce mai tare de jos din caldare.

In urma noastra se ridica din nou ceata de pe vaile nordice, aducandu-ne aminte de acea granita virtuala materializata de creasta Fagarasului: adesea pe nord e ceata si vant, iar pe sud e soare si cald.

Se intrezaresc in spatele nostru vf. Iezerului, Vaiuga si Vanatoarea lui Buteanu

Creasta devine din ce in ce mai ingusta, existand o poteca si pe curba de nivel care ocoleste toate aceste "complicatii", dar evita si peisajul pe masura.

Unul din putinele pasaje de catarat din aceasta portiune de creasta, de fapt este unicul.

Mergand spre Turnul Paltinului, cu vf. Arpasul Mic si Buda in spatele nostru si un mic laculet ce se gaseste aproape sub vf. Paltinului

Lacul Bilea din noucu muchia Vaiuga in fundal

Muchia Bilii si o bucatica din valea Doamnei in partea stanga

Pe varful Paltinului facem o pauza bine-meritata, nu pt. ca am fi mers extraordinar de mult, dar pt. ca panoramele ce se lasa admirate ne fac sa ne oprim la multe minute de plaja si sa admiram Turnul Paltinului in liniste, si vf. Lespezi ce se ridica semet din nori.

Incercam sa escaladam nereusit putin din Turnul Paltinului, adica Tibi incearca sa il escaladeze.

Dupa aceea ne ducem si pe varfuletul no name de vis-a-vis, pt. o instructiva lectie de geografie: Arpasu Mic, Buda, Raiosu, Museteica, Piscul Negru.

Cu greu ne desprindem de acest peisaj si ne indreptam spre saua Doamnei, respectiv Bilea = mici, gratare, muzici bubuitoare.

La plecare din Bilea aplicam din nou formula cu coboratul pe bicla, numai ca de data aceata ma dau si eu pe bicla lui Tibi cam de la cabana Capra pana jos la coada lacului Vidraru, unde incep urcusurile. Am mers foarte incet pe sosea, doar era aglomerat si imi vajaiau numai masini pe la urechi.