miercuri, februarie 25, 2009

Vacanta de ski la Solden (16-23 febr. 2009)

In perioada 16-23 februarie am fost la Solden, in Tirol, prima mea iesire de ski in afara tarii, pe doi ghetari, la 3000 m, cu un domeniu skiabil in jur de 150 km. Nu am sa dau foarte multe date informative, pt. ca elocvent din toate punctele de vedere este insasi site-ul Statiunii Solden. So, enjoy navigating it !

Harta cu domeniul schiabil este documentul cel mai important pe care ne-am bazat la fata locului. Si cum domeniul schiabil este destul de mare, se poate observa din ce motive a fost atat de importanta consultarea hartii totusi.

In teren treaba mergea cam asa: te uitai unde esti si te gandeai unde vrei sa ajungi si de ce vrei sa ajungi acolo (peisaj, telescaun acoperit, pista mai lunga de schiat, partie mai dificila, etc). In primele zile am stat si m-am tot ghidat dupa harta ca sa nu ma pierd, in ultimele zile insa mergeam cu ochii inchisi, pt. ca odata parcurse toate partiile stiai foarte clar unde ajungi, cu ce mijloc de transport ajungi, unde schiezi (ghetar, partie, grad de dificultate, panorame, etc) si asa mai departe.

Ca o prima impresie partiile in sine, luate ca obiect de analiza separat, nu mi s-au parut extraordinare, adica erau niste partii normale, numai ca in numar foarte mare si foarte variat. Dar mi s-a parut clar extraordinar complexul creat de: calitatea partiei (foarte bine amenajate) - lipsa cozii la telescaun/gondola (foarte multe mijloace de deplasare si deci putina populatie la transport) - lungimea partiilor cumulate (puteai sa cobori de la 3000 m direct pana jos in statiune) - panoramele spre Alpi (asta a fost pt. mine punctul forte). Cam astea au fost primele impresii pozitive, as completa insa cu disproportia 4 zile f. obositoare pierdute pe drum versus 5 zile petrecute pe partie.

Niciun comentariu: