duminică, martie 21, 2010

O zi intreaga de ski la Sinaia Cota 2000 - 20 martie 2010

Sambata se prognoza vreme buna, un cer atat de senin, incat si numai sa urci pana la Cota 2000 cu telecabina si tot se merita. Eu cu Cip si cu Dana suntem f. hotarati ca astazi sa ne luam un abonament si sa schiem sa rupem partia in doua. Cip din pacate a rupt partia numai pana pe la ora 14.00, avand niste ligamente mai fragile, in schimb eu cu Dana ne-am dat pana la 16.30 aproape non-stop, profitand pana la ultima suflare a telescaunului. Vorba aia: "Nu mai putea telescaunul sa mearga si noi tot mai vroiam." Eu cel putin nu mi-am dat schiurile jos din picioare de la ora 9.30 (de cand am facut prima coborare in V. Dorului) pana la 16.30 (cand am coborat Carpul de final ca in vremurile vechi si frumoase din facultate). Telescaunul care merge pana putin deasupra la saua Dorului este perfect din acest punct de vedere, nu mai trebuie sa iti scoti schiurile, sa te sui in cabina, sa pui schiurile in picioare etc. Si pentru ca are capacitate mare, absoarbe absolut orice minima coada existenta, iar mai mult de cateva minute nu astepti la rand.

Prima parte a zilei am inceput-o, la sugestia lui Cip, cu o incalzire in Valea Dorului, incalzire care a constat la mine in vreo 10-12 coborari (cam 2 de fiecare: Scandurari, saua Dorului, valea Dorului 1, valea Dorului 2, valea Soarelui), nu mai mult, ca oboseau genunchii si nu mai erau buni de balaureli pana la 1400 dupa aceea.

1. Coborand pe Scandurari:


Prima portiune de partie cu vedere spre partia de la Cota 2000 prin saua Dorului (in dreapta)


A 2-a portiune de partie cu vedere spre cabana din valea Dorului

2. Coborand prin saua Dorului:


Prima portiune de partie cu vedere spre vf. cu Dor


A 2-a portiune de partie cu vedere spre cabana din valea Dorului


Ultima portiune de partie pana la cabana din valea Dorului

3. Coborand pe partiile valea Dorului 1 si 2:


Langa statia de telescaun, vedere spre valea Soarelui


Langa statia de telescaun, vedere spre Izvorul Dorului (in fundal valea Ialomitei)


A 2-a parte de partie cu vedere spre cabana din valea Dorului


Urcand cu telescaunul, vedere spre partia de pe Scandurari


A 2-a portiune de partie cu vedere spre cabana din valea Dorului (in fundal Izvorul Dorului)

4. Coborand pe valea Soarelui:


Prima portiune de partie cu vedere spre cabana din valea Dorului


Prima portiune de partie cu vedere spre Izvorul Dorului (in fundal m-tii Leaota)


Prima portiune de partie cu vedere spre Izvorul Dorului (in fundal valea Ialomitei)


Prima portiune de partie cu vedere valea Ialomitei


Ultima portiune de partie cu vedere spre cabana din valea Dorului (in fundal vf. cu Dor)

Cand coada in valea Dorului a devenit prea mare, m-am mutat pe partea cealalta, de la 2000 la 1400, unde, precum am spus, telescaunul isi facea de minune treaba de aspirator de schiori si nu lasa de nici o culoare sa se faca coada. Cam de pe la ora 12.30 pana la 16.30 am facut in cap 10 coborari (planul era tot cam 2 de fiecare, dar, dat fiind starea zapezii, am ales ad-hoc: 1 x Tarle, 1 x Papagal, 1 x Zade, 2 x Drum de vara, 4 x Carp, 1 x pe sub telescaun)

5. Coborand pe Carp:

6. Coborand pe Drumul de vara:

7. Coborand pe Papagal:

8. Coborand pe Tarle:

9. Coborand pe Zade:

Abonamentul pe o zi la Sinaia se merita, desi este destul de scump, dar se merita numai in conditiile in care ziua este perfecta dpdv termic, nu ingheti in telescaun, nu bate crivatul si nu da cu viscol, si, mai ales, daca vezi pe unde mergi (orientarea pe partiile din Sinaia uneori poate fi uneori o problema vitala).


Vulpita "schioare" pe partie si cersetoare de mancare

Un comentariu:

Crisa spunea...

Tu esti la ultimele zile de schi :) si eu la primele de bicicleta :)