sâmbătă, aprilie 09, 2011

Circuit pe vf. Ciucas si culmea Tigailor - 2 aprilie 2011

La Amicii Muntilor, Ada propune Ciucas, pt. ca nu a fost niciodata acolo si ar vrea sa ajunga, dar nu are masina, nu are habar decat de cateva trasee si nici nu are cu cine sa mearga. Asa ca propune la sedinta de miercuri in speranta ca se va aduna lume pana sambata pentru a se merge in Ciucas. Stau eu ce stau sa ma gandesc si, pana la urma, ma duc iarasi in Ciucas. Il anunt pe Cip, care deja era hotarat sa mearga, Luci si el vroia, ii spun si lui Mihaela si este si ea destul de incantata de idee, deci deja incepea sa se stranga lumea doritoare. Cip nu mai fusese nici el niciodata in Ciucas, asa ca, una peste alta, se pare ca eu eram singura care mai fusesem pe acele meleaguri.

Pana vineri seara, ne strangem pana la urma vreo 11 persoane doritoare de aceasta tura, dintre care la mine in masina iau pe Cip, Mihaela, Adelina si Luci care este soferul meu, desi conduce cam tare, dar n-am ce-i face acuma. Cealalta masina contine insa o echipa mult mai bizara: Ada autoarea turei, Adina cu prietenul ei si inca o prietena de-a lui Ada, care era prima oara pe munte.

Desi ne intalnim la ora 6.00 a.m. la benzinaria MOL de la iesirea din Sibiu, abia pe la orele 6.45 a.m. reusim sa ne punem in miscare. Plecam intr-un final, ne mai oprim destul timp prin Brasov ca sa-si caute Adina din cealalta masina medicamente pt. gat, apoi in sfarsit cred ca pe la ora 9.30 a.m. ajungem la Muntele Rosu, ne cazam la cabana Silva la cabanutele de 2 locuri si la orele 11.00 a.m. reusim sa ne urnim la deal dupa un copios mic dejun.

Plecam de la cabana Silva (de langa cabana Muntele Rosu) pe traseul spre valea Berii

Incepem sa urcam spre valea Berii pe curba de nivel ce taie Muntele Rosu si deja amintiri incep sa ma napadeasca. Am multe amintiri de depanat prin aceste locuri, de la fiecare tura, de la fiecare co-echipier, de la fiecare anotimp.

Se vede culmea Bratocea de la binecunoscutul loc de belvedere de pe stanca printre copaci si imi amintesc de tura facuta ultima data cu Romeo, Denisa si inca doi catei pe urmele noastre.

Ajungem la intersectia cu valea Berii. Lumea se misca foarte greu si ma intreb retoric daca oare vom apuca sa ajungem pe varful Ciucas si sa incheiem circuitul pe sub Culmea Tigailor, ca sa nu ne intoarcem pe aceeasi parte. Incepem sa urcam pe valea Berii, aici panta abrupta isi spune cuvantul si incep unul cate unul sa ramana in urma.

La Fantana lui Ioan pe valea Berii - poza clasica doveditoare ca am fost la fantana

Eu cu Mihaela ajungem pana la urma primele la noua cabana Ciucas, care este inca in constructie, si ma bucur cumva ca s-a facut cabana acolo in speranta ca macar apa o se poata lua de la robinetul lor, ca in rest, dupa cum arata, se pare ca va fi un fel de Balea Lac.

La cabana undeva pe un picior de deal inca nemodernizat asteptam restul trupei si, dupa ce ne reunim cu totii, plecam mai departe spre varful Ciucas inca necucerit pe ziua respectiva.

Vedere spre cabana Ciucas si spre culmea Zaganu-Gropsoarele din drumul de creasta-platou

Mergand spre varful Ciucas mai intai ne intalnim cu Tigaile Mari care se intrezaresc prin ceata

De la baza culmei Tigailor incepem sa urcam accentuat spre vf. Ciucas, atmosfera se incetoseaza din ce in ce mai mult si incepe sa burniteze o vreme incet. Culmea Zaganu-Gropsoarele abia se mai vede prin ceata, dar traseul fiind marcat nu ne pune nici un fel de probleme de orientare.

Cu frumoasa culmea a Zaganului si a Gropsoarei in fundal (cat inca se mai vede prin ceata)

Urcand in ce in ce mai mult spre varful Ciucas, parcurgand un valcel plin inca cu zapada

In poza de jos si cea de sus, culmea Tigailor asa cum se vede ea in splendoarea ei din urcarea spre varf

Pe varful Ciucas sus ajung eu cu Mihaela si ne punem pe asteptat. Cat asteptam si inghetam, mai fac cate o poza, dar se face din ce in ce mai frig. Ajung cu totii sus si Ada scoate repede un steag pe care il flutura pe varf  si cu care ne imortalizam in poza de grup.

Poza de grup pe varful Ciucas - eu sunt in stanga jos cu Mihaiela, apoi langa noi jos mai sta Cip si sus de la dreapta la stanga sunt: Adina, Ada, Adelina, Roxana, prietenul Adinei si Luci

Reusim sa convingem lumea sa nu ne intoarcem pe acelasi drum, macar de dragul de a face circuit, desi cine stie ce nu prea mai visam eu sa vedem pe ceata. Incepem sa coboram spre Saua Tigailor, numai ca prietena lu' Ada ii e frica sa coboare, avanseaza cam un metru pe minut. Cip insa are rabdare cat noi toti la un loc si sta langa ea pana mai prinde fata curaj.

Culmea Bratocea si saua Tigailor vazute din coborarea de pe varful Ciucas

In poza de jos si cea de sus, suntem in coborare pe sub Turnul lui Goliat spre saua Tigailor

Din saua Tigailor mai asteptam o reunire a tuturor membrilor si cand suntem toti plecam incet agale pe partea cealalta de cum am venit a Tigailor. Acuma deja am inceput sa mergem mai grupati, suntem cu totii obositi si abia asteptam sa ajungem acasa la cabana. Din pacate ceata nu prea vrea sa ne puna in valoarele minunatele Tigai, asa ca prea mare lucru nu reusim sa vedem, abia cand ajungem spre Chirusca incepe de se insenineaza si se duce tot plafonul acela des de nori.

Coborand pe sub Culmea Tigailor spre muntele Chirusca (acolo unde se termina cu Tigaile)

Mai stam pe iarba sub Tigai si ne bucuram de vremea buna, mai povesteste Cip cate ceva, iar apoi o luam incet pe drumul pe care am venit pe la cabana Ciucas spre valea Berii si spre Muntele Rosu.

La numarat bobocii pe bustean pe valea Berii - Cip ne zicea ceva interesant de' statea in picioare in fata noastra