marți, ianuarie 11, 2011

Circuit pana pe vf. Toaca si Gardul Stanilelor

Prima zi in Ceahlau de dimineata vedem ca este frumos afara. "Pai, trebuie sa mergem sa profitam de vreme," ii zic eu lui Liviu, ca nu se stie cand vine ceata non-stop si nu o sa mai vedem nimic 3 zile. Zis-si-facut, ne echipam si iesim pe terasa din spatele schitului, pt. a vedea prima mare surpriza: Piatra Ciobanului scaldata in razele soarelui. Mai toata lumea este dusa la slujba de dimineata, dar noi ne sustragem catre cabana Dochia, unde privelistea spre Ocolasul Mare si spre lacul Bicaz ne atrag atentia.

Vedere spre varful si rezervatia Ocolasului Mare vazute din zona cabanei Dochia

Vedere spre formatiunea stancoasa Detunatele, cu lacul Bicaz in fundal

Frumoasa si atragatoarea cabana Dochia ne invita inauntru, dar amanam intalnirea pana pe dupa-masa

In platoul de langa cabana Dochia, cu lacul Bicaz in spate (incerc sa nu inghet prea tare)

In drum spre varful Toaca, fac "plums" in cadere libera printre jnepeni

Vedere spre lacul Bicaz din drumul spre varful Toaca

In poza de jos si cea de sus, vedere spre vf. Toaca cel infiorator, varf care se lasa insa usor cucerit

Apropiindu-ne de baza varfului Toaca, purcedem incet asupra potecutei care urca serpuitor printre jnepeni, apoi vireaza la stanga in sus spre ultima culme inainte de varf.

La baza stancilor ce strajuiesc varful Toaca

Statia meteo Toaca si varful Ocolasul Mare in fundal

Urcand pe varful Toaca pe sub multe stanci

Valcelul de urcare spre varful Toaca

Ultima culme de urcare pe varful Toaca, cu Ocolasul Mare in fundal

Vedere spre Durau din urcarea pe varful Toaca

In sfarsit suntem sus pe Toaca, privind catre Durau, cotul lacului Bicaz, jos catre Panaghia sau pur si simplu printre gardurile statiei meteo.

Impunatoarea si adevarata statie meteo, asa cum arata la sfarsit de decembrie 2010, la -12 grade Celsius

Desi soarele sus straluceste, statia meteo se raceste !

In coborare de pe Toaca, la baza peretelui de stanca merita un pic de plaja la -12 grade

Pentru variatiune insa, ca sa nu coboram fix pe poteca dintre jnepeni, mergem putin pe sub peretele de stanca pana in dreptul stancilor cu despicatura si pe acolo vom cobora, prin despicatura dintre stanci.

Sub peretii de stanca ai varfului Toaca

Printre peretii si stancile de sub varful Toaca

Dupa frumoasa incursiune pe acest maret varf (pe care trebuie sa il vedem o data vara cand are loc acel fenomen atmosferic), Liviu da glas unei idei marete: "Sa mergem sa luam un vin fiert si o ciorba la cabana Dochia !"

Cabana Dochia ne asteapta primitoare cu a sa sala de mese aproape goala

Aburinda ciorba de burta pe care am devorat-o alaturi de aburidul vin fiert

Cu burtile pline de ciorba si vin, peste care se mai adauga si un cabanos cu cartofi prajiti, o luam agale spre schit, cu o mica mare deviatie pe Gardul Stanilelor, pt. a-i arata lui Liviu pe unde am urcat cu o seara inainte.

In poza de jos si cea de sus, vedere de pe Gardul Stanilelor spre locul denumit La Palarie si spre rezervatia Ocolasul Mare

Plecam de pe Gard pe inserat, cand soarele incepe sa apuna peste muntii indepartati, identificati de mine ca fiind Hasmasul si o parte din Calimani

Ajunsi la schit, clopotnita strajuieste in bataia apusului si ne dam seama ca am fost plecati mai mult sau mai putin aproape toata ziua.

Sunetul de toaca imi aduce aminte de un Pasti trecut cu multe ispite, in care am invatat sa bat cu ciocanelele in lemnul dur si inghetat de la toaca schitului.